dimarts, d’octubre 24, 2006

Fyrirgefðu, hvar er klósettið?


Fa pocs anys el boom de les acadèmies d'idiomes va fer un crack fins que ens vàrem adonar que tot plegat no va ser res més que un bluff. Ara, almenys al nostre país, s'ha normalitzat la situació de les acadèmies d'idiomes i en queden les que la demanda demana. Es va veure en aquell moment, a més, que aquestes acadèmies eren una estafa on els professors, els que realment ho eren i els que no també, se'ls pagava malament i tard. Tot plegat digne d'una República Bananera.

Jo, com molts altres, sóc d'aquells que els agrada les llengües i que pensa que és absolutament necessari saber-ne quantes més millor per qüestions espirituals, mentals i econòmiques. Però, com també els passa a molts, em passa que de vegades me'n canso fàcilment o no tinc constància o no tinc prou temps...

Doneu un cop d'ull a la pàgina web de la BBC. Fa u temps m'hi vaig fixar i vaig descobrir-hi una secció sobre llengües. La cosa s'ha anat sofisticant bastant i ara aquest web ofereix la possibilitat d'aprendre ja no l'anglès, que també, si no francès, alemany, espanyol, xinès mandarí, italià, etc.
Són cursos que a simple vista semblen prou complets i que combinen els vídeos amb subtítols en anglès i la llengua en qüestió amb tests, lliçons de gramàtica, llistes de vocabularis, jocs relacionats amb l'idioma i fins i tot professor particular.

A part d'això hi podreu trobar recursos en moltes altres llengües (com el català, l'húngar, el turc o el neerlandès i fins i tot en gaèlic, scots, irlandès, etc.) que fins i tot us podreu descarregar en mp3.

1 comentari:

tobuushi ha dit...

Fa un temps algú de vosaltres va publicar un post sobre l'espanyolització de TV3, crec que quan el vaig llegir, ho vaig fer amb una certa sorpresa. Darrerament, però, són moltes les veus que s'alcent contra aquesta manipulació no només de TV3 sinó també de Catalunya Radio.
Crec que és hora de que repurereu aquell text.