dimecres, de juny 07, 2006

Ensenya'm la teva foto

A aquestes alçades ja sabem que internet pot “encarnar” el millor i el pitjor del nostre món. Com diu en Jordi Mas (Coordinador de Softcatalà) al número 128 de la revista Enderrock, “Internet és un gran abocador”. Això és cert. Però en un abocador hi podem trobar tresors, anells de diamants que algú va llençar a la brossa per equivocació; o algun ordinador antic i en bon estat que ara és considerat una peça de museu; o tantes infinitats de coses.

Internet també és un món virtual, però ben real, on s’hi troben persones lliures per socialitzar-se en el sentit màxim del terme. I això és el que fa interessant internet per a molts, el fet que esdevingui una eina per aprendre, relacionar-nos, crear comunitat fins i tot.

Fa poc he descobert alguns webs interessants que, a més de contribuir a la meva felicitat mental i sensorial i fins i tot intel·lectual, m’han fet venir ganes d’encetar altres projectes a la xarxa. Un d’aquests webs és el blocdefotos. Com el seu nom indica clarament aquest bloc serveix per a compartir imatges que els seus usuaris han fet i penjat en ell. Aquí hi trobem una sèrie de fotos (cada dia n’hi ha de noves) que expliquen part de la vida dels seus protagonistes, ens ensenyen el nostre país i la quotidianitat de la seva gent o simplement ens mostren bellesa.

Jo m’hi he fet usuari i de tant en tant em comprometo a penjar-hi fotos fetes per mi amb la meva càmera digital atrotinada. Si voleu les podeu comentar, criticar o agafar en préstec.