dilluns, de març 20, 2006

Hospitalitat de 5 estrelles.

Ja fa dies que em passa. Surto de casa amb un optimisme desmesurat. I és que els canvis d’estació són molt catàrtics. Però cal estar atent. Sinó, la cosa flueix de manera més o menys ràpida i si no estàs atent ja no hi ets a temps de contemplar aquesta meravella portentosa de la natura.

El canvi d’estació més espectacular, aquell canvi renovador i regenerador, és el canvi de l’hivern a la primavera. Són uns focs d’artifici continus, una orgia aclaparadora pels sentits... un enamorament accidental que arriba a ser màgicament oníric. En aquests moments especials, fins i tot si pareu bé l’orella, podreu ser capaços i capaces d’escoltar la seva banda sonora...

Ostres, de vegades em fa la sensació que m’acabo animant massa i dic coses sense sentit... Bé, en tot cas el motiu de tota aquesta parrafada és la de parlar-vos breument d’una “activitat” que trobo bastant interessant tot i que no l’he practicada mai. Sí que és cert que tinc coneguts que l’han practicada, i sovint, però no és el meu cas. A mi em costa depèn de què tot i que he de confessar que tinc moltes ganes de fer-ho.

Em refereixo a l’intercanvi de cases, d’habitatges, o la pràctica de l’hospitalitat gairebé altruista. De què va això, us preguntareu? Doncs bé es tracta d’obrir les portes de casa teva a desconeguts d’altres parts del món i que aquests facin el mateix amb la seva. No només això. Aquest “servei” serveix per poder viatjar barat i conèixer gent d’altres indrets del món. Pots hostatjar a qui vulguis a casa teva i fins i tot fer-li de guia per uns dies o directament pots fer un intercanvi de casa amb algú que vulgui fer-ho en la mateixa època de l’any o les mateixes dates que tu.

Aquells i aquelles que ho han fet, generalment, en parlen molt bé d’aquesta activitat i canten les excel·lències de practicar un turisme diferent i molt més barat. Si a això li sumeu l’oferta de viatges, sobretot en avió, de baix cost arribarem a la conclusió que viatjar pot ser una cosa molt barata i diferent al que estàvem acostumats a fer o creure. I no només això perquè aquesta pràctica ens permet conèixer de primera mà gent del lloc on hàgim triat d’anar i el seu país, molts cops fora dels circuits dels guies turístics, les corredisses, els autocars o els llocs típics plens de guiris fent fotos de manera sorollosa.

Si esteu interessats a conèixer una mica més aquesta activitat i, fins i tot, apuntar-vos-hi podeu clicar a l’Hospitality Club, que és on se centra aquests tipus d’ofertes a la xarxa.

Si teniu experiències relacionades amb aquest tipus de turisme no dubteu d'explicar-nos-ho.