divendres, de març 24, 2006

Avui m'he pres el dia lliure.

Ei gent... segur que us preguntareu: De què ens xerrarà l’Escrivà en Teobald avui. Doncs de res en particular. Per què? Doncs perquè m’he agafat el dia lliure. Avui m’he llevat una mica tard, cap al voltant de les vuit del matí i he seguit el protocol habitual. A l’hora de sortir de casa i agafar el cotxe per anar a la feina, als tallers de Quòniam, he pensat: ostres quin dia més esplèndid que fa avui. Fa sol, caloreta, una lleugera brisa... I justament a continuació he afirmat: Avui no vaig a la feina!

He trucat la meva “quefa” i li he dit: Escolta “quefa” que avui no vinc. I m’ha preguntat estranyada: Per què? I jo li he respost, fingint la meva emoció fent una veu indiferent: Me’n vaig a localitzar alguna ruta a peu per publicar-la al bloc. I ella m’ha etzibat: com t'ho muntes tu, eh? Jo li he fet un comentari expressant la meva fingida mandra cap a allò que anava a fer i ens hem desitjat bon cap de setmana abans de penjar el telèfon.

I ara, després d’haver canviat la ruta habitual que faig per anar a la feina, sóc enmig de la muntanya, estarrufat sobre un jaç de molsa a peu d’un corriol tot escrivint això. Els arbres de tant en tant es mouen i això fa que s’obrin petites escletxes per on penetren els raigs de sol en l’exuberant coixí de branques i fulles que conformen les capçades dels arbres. La temperatura és ideal, el dia és net i clar i se senten petites bestioletes alades murmurant i d’altres terrestres com van gratant ara aquí ara allà. A prop sento una remor d’aigua que sembla escolar-se per un torrent o un desnivell i quan respiro profundament sento l’olor d’aire pur amanit amb flaires de flors, terra humida i aigua.

Ostres... és el millor que podria haver fet avui, la veritat. De tant en tant és un regal dels Déus el canviar de rutina, i més, si ho fas per anar a un indret semblant a on jo sóc ara mateix.

Doncs res. Us deixo fins al dilluns que ve. La setmana vinent us faré cinc cèntims de la ruta que estic caminant avui. Us prometo que us posaré fotos de per on he estat caminant avui. Llàstima que m’hagi deixat el cable per connectar la càmera amb el portàtil.

Bon cap de setmana.